В. Громовой: мониторинг, доведенный до абсурда

Спапуасенное понятие «мониторинг» означает не контроль результата, а отслеживание деятельности

В. Громовой: мониторинг, доведенный до абсурда

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

У славному місті Хмельницький в усіх школах щороку проводять ось такий «моніторинг навчальної діяльності школярів».

Спочатку вираховують, скільки дітей закінчили семестр з високим рівнем навчальних досягнень з того чи іншого предмету, далі з достатнім рівнем, потім з високим та достатнім, а потім вираховують, який це відсоток від загальної кількості дітей…

Два запитання знавцям:

1. Який сенс вираховувати «% росту якості», якщо школи запросто можуть завищувати оцінки для гарного показника у звіті?

2. Спапуасине поняття «моніторинг» – означає не контроль результату, а відстежування процесу діяльності, виявлення тенденцій та динаміки її розвитку. А що з'ясовують у Хмельницькому за допомогою тієї таблиці?

P. S. Перші висновки з дискусії:

  • Ми є свідками дикого за розмірами, глибиною та абсурдністю – каргокульту в освіті.
  • Ми почули загадкові слова іншомовного походження на кшталт моніторинг, рейтинг, тестування, фандрайзінг…
  • Ми спапуасили все це і довели до повного абсурду.

Як наслідок, рейтинг учнів класу стає інструментом репресивної педагогіки, а рейтинг школи, який вираховується за кількістю переможців олімпіад та конкурсів, веде до підміни місії школи.
Під виглядом «моніторингу навчальної діяльності школярів» ми проводимо аналіз формальних результатів і лише заохочуємо процентоманію.

А потім дивуємось чому наш очеретяний освітянський літачок не летить, зовні ж він ніби схожий на справжні літаки.

Найсумніше, що у підсумку обговорення цього педагогічного каргокульту буде висновок: так, наш педагогічний літак з очерету не злетів, тож будемо тепер його робити з соломи!

P. S. Disclaimer

«Я не знаю, добре це чи погано». Див. «Притча: добре чи погано?»

  • Я - неупереджений експерт, який лише намагається поінформувати вас про існування реальних альтернатив.
  • Продукувати потік «довгої мови, що має дуже короткий зміст», - не моя стихія. Кожен мій матеріал не є істиною «в останній інстанції», це лише інформація для роздумів, яка має підтекст і затекст.
  • Я не намагаюсь дати прості відповіді на складні питання, адже вони завжди неправильні.
  • Я усвідомлюю, що у сфері освіти єдино правильних відповідей не існує взагалі.
  • Утім, ваші погляди на цю проблему, якими б вони не були, - найкращі! Це єдино правильні погляди, які дозволяють вам не виходити з вашої «зони комфорту».

P. S. S. Так, я згоден з Льюїсом Керролом, справді «найкращий спосіб пояснити - це самому зробити!». Та не треба посилати мене працювати директором школи, я вже це робив упродовж 12 років.

Хай у вас усе виходить. Будьмо!

Оригинал

Освіта.ua
06.01.2017

Популярные блоги
А. Мирошниченко: родители не враги учителям Для родителей проблемы образовательной системы не самое главное дело в жизни
В. Онацкий: какие предметы исчезнут из расписания? Каждый пытается найти рецепт лечения образования, хотя к школе имел отношение, только будучи школьником
И. Ликарчук: образование выжило благодаря учителям Популизм и дилетантство в образовании разрушают педагогическое творчество и производят учителя-урокодателя
Т. Гориха Зерня: роль учителя становится определяющей Реформа, по сути, потребует полной профессиональной переподготовки всего преподавательского состава
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев