![]() |
Вместо запрета требовать от педагогов дурацкую отчетность МОН дает поручение что-то урегулировать |
Игорь Ликарчук: очередное реформ-шоу от чиновников
Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.
У «Хрестоматії із сучасної літератури для 1-2 класів», щойно з помпою виданою МОН, є скоромовка, котра розпочинається так: «Пацюки пацюкуються...»
А мені, прочитавши наказ МОН від 22.2016 р. №1593 про дебюрократизацію шкільного життя і впровадження результатів дослідження «Діти і папери: як досягти балансу в школі», дуже хочеться сказати так: «Чиновники знову чиновникуються...»
Замість того, щоб раз і назавжди поставити крапку та заборонити вимагати від вчителів і шкіл дурнувату звітність, МОН дає чергові доручення щось урегулювати, спростити, оприлюднити й провести пілотні проекти...
Які напрошуються висновки після прочитання цього наказу та, особливо, його пункту 2.
1. МОН не збирається ПОВНІСТЮ відмовлятися від звітності про складання сили-силенної планів та проведення усіляких виховних, предметних заходів, відвідування семінарів. Така звітність буде лише СПРОЩЕНА. Бо ж нічого буде чиновникам перевіряти...
2. МОН продовжує вважати, що ганяти підвалами, пустирами, урвищами, лазити горищами та ходити до бомжацьких притонів, обліковуючи дітей шкільного віку, мають не органи місцевої влади чи самоврядування, а вчителі. Для цього дається доручення «урегулювати» це питання. Думаю, що не варто сумніватися на чию користь відбудеться це урегулювання.
3. МОН доручає розробити іще один варіант Інструкції з діловодства в школах. Тобто, замість того, щоб поставити хрест на самому понятті «радянське діловодство» і запровадити прозорі механізми електронного документообороту, будемо знову насолоджувати творінням чиновницького чиновникування - Інструкцією з діловодства... Бо ж, якщо без Інструкції, то іще не там десь кому чи крапку в шкільних паперах поставлять... Та і перевіряти буде нічого.
4. Насправді, для припинення ганебної практики папероманії немає потреби щось розробляти, оприлюднювати, проводити пілотні проекти упродовж року, як до того зобов’язує оцей наказ. Це все можна зробити за тиждень. Було б лише бажання. Але тоді чиновникам не буде часу для чиновникування. А це біда для них... Тож МОН абсолютно очевидно сказало: швидких змін у питаннях дебюрокритизації не чекайте. Лише після пілотів та оприлюднення.
5. Наказ закликає до дебюрократизації шкільного життя. Але, якщо панове чиновники, котрі чиновникуються, вважають, що дебюрократизувати шкільне життя можна лише з допомогою нової інструкції по діловодству - вони дуже помиляються. А швидше за все - ніхто його не збирається дебюрократизувати.
І, насамкінець. Прочитайте, шановні друзі, додаток до наказу про склад робочої групи з дебюрократизації життя школи. І ви багато чого зрозумійте.
Тож пацюки пацюкуються, бурундуки бурундукуються, а освітні чиновники чиновникуються, роблячи чергове реформ-шоу.
Освіта.ua
26.12.2016