![]() |
Проблемы нового образования, которые обсуждают европейцы - не наши проблемы |
Виктор Громовой: мы живем на хуторе около Европы!
Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.
Наші шкільні системи побудовані на культурі слухняності, примушеної поступливості та конформності. Креативний потенціал учнів, викладачів та наших соціальних інститутів по суті зведено нанівець. Легше, щоб тобі сказали, що думати, ніж думати самому. Відкрите ставлення запитань і формування усвідомлення того, що ми створюємо і того, що б ми хотіли з цим зробити, може стати найкращими ліками для цієї системної хвороби. Тільки тоді ми зможемо ініціювати обґрунтований злом системи, якій викличе зміни в теперішньому порядку речей, і буде мати реальну можливість вплинути на ситуацію.
Є такий Маніфест 15, який 1 січня 2015 року підписала група продвинутих освітян з різних країн світу. Під текстом маніфесту є опція «Додай твій підпис та думки тут». Вгадайте з одного разу скільки підписів і коментарів під українським текстом? Правильно! До того як я розмістив свій, не було жодного! Було лише прохання відредагувати текст.
Може, наші освітяни підписуються під текстом російською мовою? Там теж лише два коментарі.
Під текстом «Manifesto 15» англійською - 200 Comments, іспанською - 164 Comments, турецькою - 55 Comments, польською - 36 Comments і навіть грецькою - 17 Comments.
Люди, ми живемо на хуторі поблизу Європи! Проблеми нової освіти, які обговорюють європейці – не наші проблеми. У той час як там жваво дискутують про взаємодію живого вчителя зі штучним інтелектом чи напрацьовують метапідходи до освіти (як вчити ще не існуючим знанням!), наш дискурс обговорення зводиться до того, пастою якого кольору перевіряти домашні завдання чи як побороти паперові лавини, яких в епоху хмарних технологій в принципі не може бути.
Освіта.ua
25.11.2016