![]() |
Цель образования - показать подход к обучению, результатом которого должно быть овладение профессией |
Л.Булигина: о принципе школьного образования
Автор: Людмила Булыгина, учитель информатики, Политехнический лицей НТУУ «КПИ»
Якщо коротко про принцип шкiльної освiти, то для мене це:
1. Початкова - не чiпати, там все добре. Замiнити в 2 пiврiччi 4 класу частину урокiв з першим вчителем на уроки з вчителями 5 класу i переробити бiльшiсть завдань «за зразком» на дослiдницькi, творчi, дискусiйнi. Мета: дати навички навчання на фонi утримання позитивного вiдношення до процесу.
2. Базова - замiнити повнicтю. Це найслабкiша ланка i бiда школи. Тут не може бути класно-урочної системи, а мають бути днi, години наук. Не предмети, а кейси. Не контрольнi, а захисти. Не задачi, а проекти. Закритi тестування з можливiстю перепроходження та використання прогресивних систем оцiнювання вiд самооцiнки до ведення щоденникiв власних досягнень. Мета: показати системний пiдхiд до навчання, вiд проблеми i конкретних задач до готового результату та практичного використання.
9 клас трохи повинен вiдрiзнятись вiд попереднiх в бiк вибору подальшого навчання. Недавно на зустрiчi таку фразу почула про it- передпрофiль "думати як програмiст". Це iдеальне формулювання для цього вiку: як хто ти можеш i хочеш думати. Ти багато зробив, дослiдив, перевiрив та перемiряв, то спробуй вибрати. А час ще буде. Передпрофiль.
3. Профiльна школа. Знову блоки, а не предмети. Залучення спецiалiстiв, студентiв, науковцiв максимально. Змiшане навчання i багато самоосвiти. Можливiсть змiни профiлю протягом року, вибiр вчителiв, вiльне вiдвiдування за певних причин (олiмпiади, курси, достроковий захист теми, проекта, роботи). Мета: оволодiння першим етапом професii. Можливо, двох.
Освіта.ua
08.11.2016