С. Терно: Экономия фонда зарплаты - в админаппарате

Миссия менеджмента - создать условия для качественного образования, а не унизить

С. Терно: Экономия фонда зарплаты - в админаппарате

Автор: Сергей Терно, профессор, Запорожский национальный университет

Рефлексії щодо спілкування із представниками двох світів (нашого та американського).
Вчора 26.10.2016 відбулася зустріч колективу історичного факультету ЗНУ із ректором, а сьогодні 27.10.2016 із американською професоркою українського походження.

Про що говорили? Про нагальні проблеми. Які у ЗНУ нагальні проблеми? Усе, як скрізь: малий бюджет для розвитку, адже 80 % витрат – це заробітна платня, 16 % – комунальні та господарчі витрати, й лише 4 % – на розвиток. Невисловлений, проте цілком очевидний посил такий: треба стримувати зростання фонду заробітної плати, укрупнювати групи, ущільнювати навантаження тощо. Інакше – розорення.

Викладачів у ЗНУ близько 500 осіб, а решта близько 1100 працівників – це адміністративний апарат та обслуговуючий персонал, студентів близько 15 000. А в американському коледжі в Каліфорнії студентів 17 000, 500 викладачів і 300 – обслуговуючий персонал та менеджмент. Отака вона - математика, в Америці адміністрації та обслуговуючого персоналу на викладача – 0,6 особи, а у нас 2,2, тобто майже в ЧОТИРИ РАЗИ БІЛЬШЕ.

Ось де резерв економії фонду заробітної плати! Цікаво було б ще встановити частку витрат на викладацьку діяльність та адміністративну. Мабуть, там резерв не менший.

До того ж, філософія обслуговуючого персоналу в американському коледжі принципово інша, ніж у нас: місія менеджменту – створити сприятливі умови для роботи викладачів; а у нас – створити проблеми, принизити, завалити купою непотрібної паперової роботи тощо, щоб тим самим довести свою сумнівну користь. Але адміністративну ланку не ущільнюють! І дійсно, як же нам без них прожить?

Оригинал

Освіта.ua
28.10.2016

Популярные блоги
Иван Осадчий: об оценивании учеников 5 классов НУШ По предлагаемому в Методических рекомендациях подходу невозможно выставить оценки за семестр
М. Гринева: воспитываем еще одно поколение, которое не читает Нашим ученикам нужно давать медаль за отвагу, потому что толерантно терпят все болезни нашей образовательной системы
И. Ликарчук: чиновники не представляют свою жизнь без олимпиад Жизнь меняется, формируется совершенно новая общественная ментальность, а у родителей этих олимпиад – «скрепы»
Л. Булыгина: о ежедневной минуте молчания в школах Все, что по указанию и не от сердца, – все обернется против детей и общества
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев