Игорь Ликарчук: о конфиденциальности оценки

Про осиновый кол в педагогическое образование учителя и конфиденциальность оценки

Игорь Ликарчук: о конфиденциальности оценки

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Повертаюся до свого учорашнього бравурного посту про конфіденційність оцінки в початковій школі. Безумовно, що це є прогрес. Великий прогрес. Але чи дасть це нововведення той результат, який від нього очікують. Абсолютно не впевнений в цьому. Чому? Утвердження новоі ролі та місця оцінки в педагогічному процесі не може відбутися лише на основі директиви зверху. Оцінка - один із тих інструментів, якими педагог домагається запланованого результату. Як використати оцінку так, щоб вона принесла благо, - директивами не встановиш. Це є те, що називається "педагогічна майстерність". А вона, або є, або її немає. Якщо вона є, то навіть до видання директиви про конфіденційність оцінки, професійно підготовлені педагоги УМІЛИ зробити так, щоб оцінка працювала на благо, а не на зло. Але педагогічна майстерність директивами не запроваджується. Тому педагоги, котрі нею не володіють, ІМІТУВАТИМУТЬ виконання директиви. Те, що вони успішно робили стосовно інших новацій (серед яких також були достатньо революційні), котрі й раніше запроваджувалися зверху. Адже, по-перше, вони не навчені працювати інакше. По-друге, відсутня система моральної та матеріальної стимуляції працювати інакше. Час, коли педагог міг працювати на "голому" ентузіазмі пройшов. Й таких ентузіастів у школах лишилися одиниці... Педагог повинен отримувати за свою нелегку працю, та ще й у інноваційному режимі, належну плату й відповідне відношення до себе. Адже й тім, хто імітуватиме виконання директиви, й тім, хто й без неї професійно виконував і виконуватиме свої обов'язки, зарплата виплачуватиметься однакова.

А є іще совкова система управління освітою, класи, в яких сидять 30-35 учнів, відсутність системи обєктивної оцінки роботи вчителя та школи, елементарних умов для продуктивної праці і т.д. і т.п. Вивести хвору людину з коми, здійснивши імплантацію зуба, - неможливо. Вивести освіту України із коми, в якій вона давно перебуває, точковими змінами, якими б революційними вони були, також неможливо. Але шуму навколо цих точкових змін можна наробити дуже багато. Та будь-який шум рано чи пізно зникає. У невідомому напрямку....

P.S. Іще про одне - не менш важливе. Вимоги до контролю та оцінювання в початковій , запроваджені Наказом Міністра, - це 40 (!!!) сторінок тексту. В якому у деталях і дрібницях виписано, що вчитель має робити з оцінками та оцінюванням. Аж до клітиночок у зошиті з каліграфіі. Мені здається, що це черговий великий осиновий кілок, забитий в гарну ідею про педагогічну свободу вчителя. Бо ЯК, КОЛИ, ЩО оцінювати і в ЯКІЙ формі, має визначати учитель і лише він. А не вимоги, навіть, орієнтовні. Бо прийде інспектор і скаже: "Ви не виконуєте наказ". Ото й кінець, як педагогічній майстерності, так і педагогічній свободі…

Оригинал

Освіта.ua
25.08.2016

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!