![]() |
В одном документе описаны ключевые изменения во всех обновленных программах начальной школы |
C. Горбачев: что конкретно изменилось в программах
Автор: Сергей Горбачев, директор Специализированной школы им. Ивана Багряного №148 г. Киев.
Що конкретно змінилося у програмах початкової школи?
Вперше в одному документі компактно наведено опис ключових змін до ВСІХ оновлених програм.
Дякую Alyonka Lototzka та Ivanna Kobernik, які у неділю вранці долучилися до роботи над цим документом та зробили необхідні уточнення.
Вчителі, батьки — прочитайте, будь ласка. Бо, на жаль, інформація, яка до вас надходить через ЗМІ, не завжди коректна та не дає можливості зрозуміти: що ж відбувається насправді?
І у такому випадку єдиний спосіб отримати об'єктивну інформацію - звернутися до першоджерела.
Зміни до програм початкової школи стали результатом безпрецедентно відкритого обговорення на освітній Інтернет-платформі EdEra, у якому взяли участь більше чотирьох тисяч вчителів, батьків, науковців, які внесли більше восьми тисяч пропозицій.
4 серпня Колегія МОН затвердила ці зміни, а 11 серпня на сайті Міністерства освіти та науки були викладені оновлені програми.
Зі всіма програмами початкової школи (в т.ч. – оновленими) можна ознайомитися за цим посиланням.
Однак перед тим, як знайомитися з оновленими програмами, вчителям та батькам доречно мати загальне уявлення про те, які саме пропозиції висувалися, чому вони були прийняті чи відхилені.
Саме тому я зібрав в один документ всі ввідні розділи до кожної з програм з описом ключових зміни, які вносилися учасниками обговорень.
Власне, саме під час внесення пропозицій та їх обговорення відбувалися найбільш цікаві дискусії, які показали, що в України накопичилась «критична маса» активних вчителів, які не просто скаржаться на важке життя та недолугість застарілих норм, але й готові приділити власний час, досвід та знання, щоб змінювати нашу школу на користь маленьким українцям.
Сподіваюсь, що знайомство з цим надзвичайно цікавим та важливим документом допоможе більш точно побачити сутність пропонованих змін та пересвідчитися, що ці зміни – не результат «кабінетних рішень», а справді відкрита та відверта дискусія про те, чому саме і як саме мають вчитися наші діти у початковій школі.
Важливо й те, що ці зміни – лише перший крок, початок шляху до оновлення української освіти. Вже незабаром буде оприлюднена Концепція нової української школи та відкрито її публічне обговорення, сподіваюсь – у такому ж демократичному форматі. Потім – нові стандарти та нові програми: на цей раз – для всіх класів.
Зверніть увагу, що після назви кожного предмета у відповідному розділі наведено посилання, за яким можна ознайомитися з детальним описом пропозицій та порівняльними таблицями, а також прочитати обговорення.
Треба мати на увазі, що опис ключових змін у цьому документі може дещо відрізнятися від текстів на сайті EdEra, бо зроблений пізніше та містить уточнення до доопрацювання, які внесені у процесі обговорення та затвердження програм.
Успіху всім нам!
Освіта.ua
15.08.2016