Владимир Бахрушин: разбор порогов "сдал/не сдал"

Результаты ЗНО показали низкий уровень выпускников - отражение системных проблем образования

Владимир Бахрушин: разбор порогов "сдал/не сдал"

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы "Образование" Реанимационного пакета реформ.

Сьогодні було визначено пороги "склав/не склав" для ЗНО з фізики, хімії та географії.

Несподівано хорошими виявилися результати з географії, де прохідний бал встановлено набагато вищим за поріг "сліпого" вгадування. І при цьому кількість тих, хто не склав ЗНО, набагато нижча порівняно з іншими дисциплінами.

Найбільш дискусійним було питання щодо фізики. Частина членів комісії пропонувала "підтримати" абітурієнтів і встановити прохідний бал нижчим за поріг "сліпого вгадування". Цей поріг фактично відокремлює групу абітурієнтів, чиї знання з дисципліни є нульовими.

Погодження з таким рішенням означало б, що ми продовжуємо рухатися у напрямі подальшої деградації фізико-технічної освіти, бо саме абітурієнти з мінімальними балами, як свідчить багаторічна практика, йдуть вчитися на педагогічні спеціальності, а потім йдуть працювати до школи. І відтворюють там свою безграмотність. Більшість членів комісії з таким підходом не погодилася.

Ще цікавішою була ситуація з хімією, де встановити прохідний бар'єр нижчим за поріг вгадування запропонували експерти, які готували пропозиції (щоправда значення порогу "сліпого" вгадування вони не знали). Комісія трохи підняла цей бар'єр. Тим не менш, результати ЗНО вчергове засвідчили вкрай низький рівень підготовки багатьох випускників, що є відображенням системних проблем української освіти. Багато важливих заходів, які б сприяли підвищенню її якості, містить проект нового Закону про освіту. Але грошей на освіту і політичної волі на оновлення освітнього законодавства у значної частини нашого політикуму немає.

Оригинал

Освіта.ua
24.06.2016

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев