Osvita.ua Блоги Ю. Федорченко: качество и финансирование образования
Ю. Федорченко: качество и финансирование образования

Увеличение финансирования может дать эффект только в сочетании с соответствующей системой качества

Ю. Федорченко: качество и финансирование образования

Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.

Роль грошей (фінансування) для забезпечення якості освіти дуже часто переоцінюють. Звісно, краще переоцінити, ніж недооцінити. Однак, як видається, все ж найкраще будь-що оцінювати адекватно. Часто освітяни головною проблемою української освіти називають питання недостатнього фінансування системи освіти. Багатьом видається, що збільшення фінансування системи освіти неодмінно позначиться на покращенні якості освіти.

Однак, як мені видається, помилковим ставити у пряму залежність питання фінансування освіти та питання якості освіти. Так, в Україні починаючи з другої половини 90-х років до 2008 року відбувалося суттєве покращення оплати праці науково-педагогічних працівників, однак це супроводжувалося неухильним падінням якості вищої освіти в Україні. І хоча можна погодитися з тим контраргументом опонентів, що таке покращення оплати не відповідало повною мірою запитам викладачів вищої школи, все ж факт залишається фактом.

Навіть якщо підвищити оплату викладачів вищої школи та вчителів шкіл до середньоєвропейських показників, то це суттєво не позначиться на якості освіти в країні. Звісно, можна погодитися і з тим зауваженням опонентів, що фінансування освіти не зводиться до забезпечення оплати праці педагогічних та науково-педагогічних працівників, мовляв, є і інші статті, які потребують фінансування. Так, це все правда.

Однак ми маємо розуміти, що, скажімо, у вищій освіті збільшення фінансування лише у поєднанні з відповідною системою забезпечення якості вищої освіти може дати відповідний ефект. В іншому разі просте збільшення фінансування не буде давати відповідного ефекту і може навіть супроводжуватися погіршенням якості вищої освіти.

Питання фінансування освіти є важливим питанням, однак часто його розглядають поза відповідним контекстом. Іноді ми дивимося на західні країни і, констатуючи розміри витрат на освіту, робимо висновок, що значне фінансування освіти дає відповідну якість освіти, мовляв, гроші все вирішують.

Ні, це не так. Багатство західного світу ґрунтується на гарній освіті. Гарна освіта забезпечує відповідний рівень достатку громадян західних країн. Не багаті ресурси ведуть до гарної освіти, а гарна освіта забезпечує добробут. Звісно, це не означає, що освіта чи реформи освіти не потребують відповідного фінансування. Ні, мова не про це.

Мова про адекватність розуміння відповідних цінностей та пріоритетів. Нам бракує насамперед цивілізованих правил, противаг, елементарної поваги до людини. Саме це породжує нашу бідність.

Оригинал

Освіта.ua
11.04.2016

Популярные блоги
Игорь Ликарчук: конкурсная машина работает Нужен ли государственный конкурс «Учитель года» вообще? А если нужен, то для чего?
Никита Андреев: о проектах двух интересных документов Наивно было думать, что со сменой власти изменится образ мышления менеджмента среднего уровня
Владимир Онацкий: о школьных олимпиадах Олимпиада - это возможность продемонстрировать свои знания по предметам на уровне школы, района или города
Игорь Ликарчук: о буллинге учителей на каникулах Учителя, который не придет на методические посиделки, обязательно будут травить, требуя объяснений
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
tug1955
Господин к-консультант, Вы изволили забыть, что смешное повышение з/платы сопровождалось снижением престижа труда преподавателя . В памятных 90 мы потеряли молодых инициативных педагогов, которые ушли в челноки и по лоткам, кормить семьи. А потом с попустительства МОН наплодились псевдоВУЗы, которые простоторговали дипломами .Заметьте дипломами юристов и экономистов - как раз та чертополох ,который пытаемся сейчас полоть. Да поздно - П-проффесоры и прочая гниль дали понять, что образование главным образом бумажка для занятия госдолжности. а уж в 21 веке началась реформация, которая продолжается м сейчас на фоне отсутствия педагогических кадров всех звеньев, материальных средств для восполнения пропавшей за 20 лет базы, очередных компаний по компьютеризации чьих-то карманов абсолютное отрицание обществом образования, как средства получения полезных знаний. Все ребята , приехали!!! Да можно строить на расчищенном месте по голландскому, немецкому , да любому образцу. ждите образование заработает...
григорий
Руководят,консультируют учителей философы, не работавшие в школе или неработающие -Кремень, Кириленко в культуре и т. д. Одна философия, а страдают конкретные дети, учителя Философы не отвечают карманом, диссертациями за свои рекомендации..
tug1955
ой насмотрелся я на ентих философов : любви к знаниям у них не на грош , а вот любовь диктовать, где и что правильно. это их хлеб еще со времен тов.СТалина( его и их.... мать)
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!