![]() |
Не могу не поделиться своими опасениями за старшую школу и за испытание, которое ждет ее с 2018 г. |
Марк Бобровский: в чем задача реформы?
Автор: Марк Бобровский, лицей «Универсум».
Дорогі друзі!.. Не можу не поділитись знову своїми побоюваннями за старшу школу і за випробування, яке її чекає з 2018 року. З 2018 року на старшу школу чекає профільність як догма... Ну це не найстрашніше... У профільності є свої плюси…
Але у нас чомусь ця профільність зводиться виключно до підготовки складання ЗНО... Не заперечую, підготовка до ЗНО є одним із завдань профільної школи, але ні в якому разі це не може бути головним завданням…
Хто може заперечити, що головним завданням школи є розвиток особистості, розвиток умінь цієї особистості знайти себе в сучасному глобалізованому світі, розвиток умінь, в решті решт, обслуговувати себе?..
У нас же профільна старша школа розглядається виключно як натаскування на ЗНО... Та така старша школа помре, не народившись, тому що набагато простішим буде, та й економічно рентабельнішим, отримати повну середню освіту екстерном і готуватись до ЗНО або самостійно, або з репетиторами… Виявляється, що нам потрібна старша школа, щоб здати ЗНО і через п’ять хвилин усе забути… Саме такі студенти потрібні нашим ВНЗ?..
З чого потрібно починати, якщо ми хочемо кудись рухатись або вирішити якусь проблему?.. Із формулювання задачі, із формулювання тих результатів, які ми хочемо отримати... У нас же продукуються дороговкази без вказування шляху, по якому потрібно рухатись, та без кінцевої мети... Чому при Кременю не пішла 12-річна освіта?.. Та тому що батькам, педагогам і суспільству не були озвучені цілі і результати, які ми мали отримати від запровадження 12-річки... Їх просто полінувались сформулювати, натомість щось там «шептали» про «розвантаження» і європейський досвід, тобто придумували «відмазки» на ходу…
Зараз ситуація повторюється, плюс іще додається невизначеність із старшою школою... Знову тьоті і дяді, які перебувають на державній службі, вмикають «заяложену» платівку і знову звучить «розвантаження», «7-8 предметів», «європейський досвід» і т. ін. Тобто знову задача не сформульована…
Освіта.ua
30.03.2016