Osvita.ua Блоги И. Ликарчук: мы консервируем совковое прошлое в ПТУ
И. Ликарчук: мы консервируем совковое прошлое в ПТУ

Сегодня в Верховной Раде обсуждали возвращение к практике финансирования ПТУ из госбюджета

И. Ликарчук: мы консервируем совковое прошлое в ПТУ

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Сьогодні вранці мав можливість подивитися цирк. Нардепи у Верховній Раді обговорювали проект закону про повернення до практики фінансування ПТНЗ із державного бюджету. І представники коаліції, і представники опозиції, й усякі інші так хвацько розповідали, що це потрібно зробити, що в мене виникла підозра: «А чи не є вони випускниками ПТУ?». Бо це ж треба так: місяць тому голосували за те, щоб передати фінансування ПТНЗ на місцеві бюджети, а зараз навпаки.

І жоден виступаючий не назвав прізвище ініціатора ідеї злиття ПТНЗ місцевій владі, того, хто робив необхідні обрахунки, візував, погоджував, доповнював, уточнював…

Але найбільш прикрим є те, що ЖОДЕН виступаючий не сказав, що систему ПТНЗ потрібно РЕФОРМУВАТИ. І НЕГАЙНО. Що великі й малі керівники, які винуваті в доведенні її до такого стану, мають негайно бути звільнені або піти у відставку; що, зберігаючи принцип фінансування системи (не професійної підготовки робітничих кадрів) із держбюджету ми, фактично, консервуємо її совкове минуле, яке не має майбутнього.

А як противно було слухати слова про те, що ця система для знедолених, інвалідів, хворих і т.ін. Хто винуватий у тому, що хворі, знедолені, інваліди ідуть навчатися в заклад тому, що там буде тарілка безкоштовного супу, котлета і шматок хліба? Чому ніхто із приймаючих рішення не подумав, що кошти на котлети та суп у багатьох випадках оплачуються із коштів на ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ. Як і витрати на вивчення загальноосвітніх предметів... І скільки, в результаті, залишається на власне професійну підготовку? Чому видатки на соціальну підтримку та харчування повинні здійснювати за рахунок коштів на професійну підготовку, а не за рахунок видатків на соціальний захист?

Якби так було, то, можливо б, мали ми більше в ПТНЗ інструментів, нового обладнання і техніки. Але, очевидно, що майбутнє цієї системи не цікавить нікого. Рішення приймуть, гроші прийдуть, їх проїдять і наприкінці року розпочнеться нова епопея за збереження цієї норми в бюджеті-2017...

Оригинал

Освіта.ua
04.02.2016

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Владимир Белый
РЕФОРМА ПТО і ВНЗ (комплексна) Маємо вчасний акцент: "хтось щиро вірить в те, що зменшення кількості псевдоуніверситетів з 300 до, скажімо, 200 псевдоуніверситетів, суттєво змінить природу останніх?" (Юрій Федорченко). Для реформування системи є три дійових чинника - процедури, процедури і процедури. ПЕРША з них - вступ виключно за результатами ЗНО без бодай щонайменших виключень з правила. ДРУГА - встановлення вступного порогового балу на рівні не меншому ніж 50% від максимально можливої суми за предметне завдання ЗНО. Саме завдяки такому ситу ЗНО й буде "відправлена до біса левова частина "майже університетів"" (Сергій Бочарьов) на перетворення у майбутні потужні заклади системи ПТО, або просто на вторинний будівельний матеріал. Звісно, що навчання без списування є єдиною економічно, морально та юридично доцільною формою діяльності. Скірзь це аксіом, що не є предметом/темою до "наукового" пошуку ІНШИХ форм мотивації до навчання. Бо ж брехня про діяльність не має перспектив...
Бєлий Володимир
РЕФОРМА ПТО і ВНЗ (комплексна) Маємо вчасний акцент: "хтось щиро вірить в те, що зменшення кількості псевдоуніверситетів з 300 до, скажімо, 200 псевдоуніверситетів, суттєво змінить природу останніх?" (Юрій Федорченко). Для реформування системи є три дійових чинника - процедури, процедури і процедури. ПЕРША з них - вступ виключно за результатами ЗНО без бодай щонайменших виключень з правила. ДРУГА - встановлення вступного порогового балу на рівні не меншому ніж 50% від максимально можливої суми за предметне завдання ЗНО. Саме завдяки такому ситу ЗНО й буде "відправлена до біса левова частина "майже університетів"" (Сергій Бочарьов) на перетворення у майбутні потужні заклади системи ПТО, або просто на вторинний будівельний матеріал. Звісно, що навчання без списування є єдиною економічно, морально та юридично доцільною формою діяльності. Скірзь це аксіом, що не є предметом/темою до "наукового" пошуку ІНШИХ форм мотивації до навчання. Бо ж брехня про діяльність не має перспектив...

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!