Виктор Громовой: «Титаник» профтехобразования

Децентрализация это предоставление образованию внизу свободы для нормального функционирования

Виктор Громовой: «Титаник» профтехобразования

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Коли найсучасніше і, як здавалось його творцям, судно, яке не може втонути, — «Титанік» наштовхнулось на айсберг, капітан і команда сприйняли це як проблему. Тільки тоді, коли судно почало йти на дно, всі зрозуміли, що сталась катастрофа, тож слід спускати шлюпки і рятувати людей. Якщо б екіпаж судна з перших хвилин після зіткнення не марнував час на малоефективні потуги, спрямовані на те, щоб вирішити набір проблем, зміг вчасно об'єктивно оцінити реальність, можна було б мінімізувати кількість жертв. Звісно, спосіб дії у ситуації катастрофи інший, ніж у ситуації, коли слід вирішувати проблеми.

У випадку з нашою пострадянською системою освіти ми теж змарнували час на вирішення проблем і таки дочекались, коли вона остаточно розбилась об «айсберг» фінансово-економічних негараздів і почала «тонути» під тиском «баласту» стереотипів минулого у «морі» сучасних завдань. Знову підвело наше бажання за будь-яку ціну «залатати» діряве судно, яке у свідомості багатьох наших педагогів і освітянських чиновників усе ще лишається найкращим у світі «плавзасобом».

Сьогодні нам треба втокмачити собі в голову одну аксіому: врятувати пострадянську модель освіти неможливо і непотрібно, тож слід припинити латати судно, яке все одно потоне, негайно спускати «шлюпки» і гребти до нових, маловідомих берегів сучасної освіти.

Це був вступ! Сьогодні йдуть дискусії на тему як запобігти руйнуванню системи професійно-технічної освіти. Причому, бюджетну децентралізацію багато хто з «плакальщиків» не сприймає як «шлюпку», а сприймає як спробу поховати профтехосвіту. Тобто народ проситься назад на «Титанік», бо в шлюпці холодно і дує.

І лише поодинокі голоси вибиваються із загального хору волань «Назад на Титанік!»: профтехосвіту треба перезаснувати на сучасних умовах, децентралізацію слід розглядати як засіб надання освіті внизу необхідної свободи для нормального функціонування…

Люди, може, нам пороблено?!

Оригинал

Освіта.ua
01.02.2016

Популярные блоги
Н. Глюза: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
И. Ликарчук: ЗНО становится токсичным для образования ЗНО должно быть отделено от школы, для сохранения как ЗНО, так и нормальной школы
Д. Ламза: учитель должен оставлять проблемы вне школы Нужно оставлять негатив за порогом школы, а детям нести и сеять доброе, разумное, вечное
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев