Osvita.ua Блоги Игорь Ликарчук: систему ПТО нужно возродить
Игорь Ликарчук: систему ПТО нужно возродить

Система профтехобразования может нести «золотые» яйца, но оказывается, что они никому не нужны

Игорь Ликарчук: систему ПТО нужно возродить

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

І знову про профтехосвіту. Для кожної профтехівця, який працював у системі профтехосвіти до початку ХХІ століття, було добре відомим імя Євгена Михайловича Кадацького. У кожному ПТУ його називали батьком. Після того, коли його звільнили з посади Голови Держкомітету з профтехосвіти, та зробили енним замом міністра народної освіти УРСР, він інколи заходив до мене в гості. Ми довго розмоляли за чаркою чаю чи чогось міцнішого, дискутували про майбутнє системи, величезним патріотом якої він був.

У листопаді 1989 року Євген Михайлович наважився звернутися до тодішного очільника Компартії України Володимира Щербицького із спеціальною доповідною запискою про стан справ у системі ПТО. Знаю, як він довго думав: робити цей крок чи ні. Адже він повністю суперчив урядовим і партійним рішенням. Але не був би Кадацький Кадацьким, якби не зважився.

Ось кілька фраз із цього документа, знайденого мною в архівах колишнього ЦК. «Слияние ГОспрофобра ССР, Минопроса ССР и Минвуза ССР в едином Госкомитете по народному образованию не привело к положительным сдвигам в подготовке рабочих... Профессионально-техническое образование теряет свой приоритет, растворяясь в массе учебных заведений и нерешенных вопросов народного образования. Нередко цели и задачи профтехобразования на уровне местных органов управления уходят на второй план после школьных и дошкольных проблем. К тому же объединение двух отраслей народного образования остается формальным в силу принципиальных различий в их функциях…».

Після цієї записки дуже швидко Євген Михайлович був відправлений у вічну відставку. А сьогодні, читаючи цей документ, знову переконався в тому, що за кілька десятків років, які пройшли з часу його написання в системі профтехосвіти МАЛО ЩО ЗМІНИЛОСЯ. Стало лише гірше.

P.S. Розміщуючи цей пост, хочу, щоб мене зрозуміли правильно. У мене немає ностальгії за радянським минулим. Уже дуже давно. Надто добре знаю мінуси радянської системи ПТО. Але добре знаю її плюси та, головне, потенційні можливості. Систему ПТО МОЖНА і ПОТРІБНО відродити. Було б бажання. Вона, образно кажучи, може нести «золоті» яйця. Та виявляється, що вони нікому не потрібні.

Оригинал

Освіта.ua
01.02.2016

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир Бєлий
Недоліком теперішніх очільників вищого освітнього рівня є те, що вони ніяк не спроможуться на проектування так потрібної зараз чіткої моделі освіти старшокласників (після 9-го класу) як ЦІЛІСНОЇ системи, у якій академічні і професійні ліцеї є "двома крилами" одного "тіла" - старшого ступення загальної середньої освіти, що повноцінно забезпечується державою і є для неї одним з пріоритетів.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!