Osvita.ua Блоги В. Громовой: учительство vs «учителькуватість»
В. Громовой: учительство vs «учителькуватість»

На мой взгляд, «учителькуватість» это ужасная профессиональная болезнь учителей

В. Громовой: учительство vs «учителькуватість»

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Так, це я придумав неологізм «вчителькуватість» і навіть написав статтю про професійні хвороби вчителів! Див.: Громовий В. Професійні хвороби вчителів, або Хто нам лікар? // Завуч (газ.) (Шкільний світ). -2005. -№35. - С. 3-4.

Від лінчування розлюченими колегами, мене рятує лише те, що я самокритично збагатив нашу педагогічну думку ще й терміном «директоруватість».

Почну з дефініцій.

Вчителювання (анг. Teaching), – це професійна дія людини, яка навчає.

Вчителькуватість, – це характеристика певного явища чи риса тієї чи іншої людини.

На мій погляд, вчителькуватість є жахливою професійною хворобою вчителів. Вчителькуваті – це ті, для кого професія учитель не є помираючою, а вже давно померла. Та нікуди дітись, треба з огидою «перти плуга»…

Мій досвід «включеного спостереження» дає підстави для припущення, що вже після першого року роботи у 30% вчителів з'являються перші симптоми вчителькуватості. Серйозні ознаки цієї професійної хвороби є у половини вчителів з 10-річним стажем роботи.

Вчителькуватість притаманна не лише тим, хто має диплом педагогічного ВНЗ і працює в школі. Цей діагноз може бути поставлений будь-кому. Наприклад, я пишу у ФБ про проблеми у сфері навчального книговидання, а мені у відповідь вчителькувата профспілкова дама з партійною зачіскою пише чергові повчання, бо саме вона і тільки вона найкраще знає, що мені робити і як жити далі…

Характерні ознаки носіїв «вчителькуватості»:

  • Вони мають на все єдино правильну відповідь, грішать менторством і фальшивим пафосом.
  • Відчувають гнітюче безсилля(дається взнаки навчена безпорадність), тому воліють витрачати свою енергію не на творчу діяльність, а на пошук, викриття і покарання «винних».
  • Мають звичку нарікати на дітей-батьків-владу-долю, створюючи загальний депресивний емоційний фон у школі.
  • У них відсутня адекватність у самооцінці, вони так чи інакше демонструють небажання вчитись новому, не мають мотивації до саморозвитку.
  • Вони є рабами Матриці(ревно пильнують за дотриманням звичаїв і традицій системи).
  • Вони є носіями стійкої емоції невдоволення собою, людьми навколо і світом в цілому, мають характерний відчужено-незадоволений вираз обличчя, їм катастрофічно бракує почуття гумору.
  • Вони мають специфічну зовнішність та мімічну маску(вираз обличчя, зачіски, стиль одягу тощо).
  • Їм притаманне патологічне «жабодавство», яке призводить до домінування принципу «взаємнопоїдання », взаємного знищення. Вони сіють і сіють не "розумне, добре, вічне", а зневіру і зловтіху, підставляють підніжку тоді, коли варто було б підставляти плече...

Серед вчителькуватих часто трапляються освітянські енергетичні вампіри, а то і відверто токсичні люди.

Це про них, вчителькуватих, Етьєн Рей писав: «Бувають нещасні створіння, у яких є серце, щоб страждати, але немає серця, щоб любити». Саме такий типаж висміюється у відомому єврейському анекдоті:

— Рабіновіч, ви страждаєте від спеки?
— Я страждаю завжди ...

Так, - справжньому вчителюванню!

Ні, - «вчителькуватості»!

P.S. Про директоруватість розкажу наступного разу…

Оригинал

Освіта.ua
27.01.2016

Популярные блоги
В. Громовой: мы реформируем образование, которого нет Реалии гораздо печальнее, чем себе представляют ожесточенные зрадофилы и огульные критиканы
Валентина Волчан: домашние задания все-таки нужны ДЗ - один из первых способов узнать, насколько ученик усвоил программу, и обратить внимание на проблемы
Н. Клясен: педагогов надо обучать качественно Профессиональную деятельность учителя невозможно однозначно оценить по общим критериям
Н. Чуприна: о трех «прорывах» в вопросе сертификации Давайте поговорим о том, что следовало бы сделать, если мы говорим о сертификации учителей
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Учителька
Із вчителями з таким діагнозом я працюю майже 20 років. Відчуваю, як це важко. Дякую авторові за характерні ознаки носіїв. Таких ,дійсно, багато в нашому закладі.
Бєлий Володимир
РЕСПЕКТ автору за зусилля по формуванню актуальних акцентів щодо нашої освітньої самоорганізації. Сумнозвісна вчителькуватість і є тією невимовною базою. завдяки якій саме в освіті ТАК прижився бюрократизм. Де ще ви бачили, щоб ділові люди на кожен свій сегмент практичної дільності писали "накази" про її стан і т.п. ? Люди працюють, щоб НЕ ОПИСУВАТИ свою працю, а працюють, щоб іншим людям була з того КОРИСТЬ.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!