Osvita.ua Блоги Игорь Ликарчук: нужен ли нам польский опыт реформ?
Игорь Ликарчук: нужен ли нам польский опыт реформ?

Наше образовательное руководство «заболело» уклоном к польскому опыту реформирования образования

Игорь Ликарчук: нужен ли нам польский опыт реформ?

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования

"Українська правда" опублікувала інтерв’ю з п. Яном Герчинським.

Не знаю, як у вас, у мене воно викликало достатньо суперечливі відчуття. Із одного боку — повністю підтримую його думки стосовно оцінки системи управління українською освітою. Вони абсолютно суголосні з моїми. Щоправда, ефективних й придатних для України шляхів вирішення проблеми експерт не називає.

Абсолютно підтримую його позицію стосовно педагогічної автономії учителя. Нам цього дуже не вистачає. Але, що робити з величезною кількістю українських учителів, які не здатні і не зможуть бути автономними? На жаль, таких є більшість.

І категорично не можу погодитися з думками автора про те, що роботу вчителя професійно оцінити здатний лише директор; про роль батьків у освітньому процесі та з багатьма іншими.

P.S. Публікація інтерв’ю польського експерта, очевидно, не є випадковою. Особисто давно утвердився в думці, що наше освітянське керівництво «захворіло» ухилом до польського досвіду реформування освіти. Забуваючи при цьому, що далеко не все в польській освіті є ідеальним. І багато з їхніх «реформ» навряд чи потрібно повторювати в Україні. І чи потрібні нам ухили в будь-яку сторону? І чому забуваємо Шевченкове: «І чужому научайтеся, й свого не цурайтеся»?

У цьому контексті лише одна маленька порада авторам українських освітніх реформ. Замість постійних закордонних вояжів у пошуках рецептів реформування знайдіть час і почитайте Л. Виготського, А. Макаренка, В. Сухомлинського... Або дуже гарно вивчіть досвід роботи тієї невеликої кількості українських освітніх закладів, які давно сформували власну модель освітньої системи. Й досить оптимальної.

Оригинал

Освіта.ua
22.01.2016

Популярные блоги
В. Громовой: парадоксальные пожелания рядовых родителей Контент-анализ требований родителей к современной школе на основе их сообщений в известной ФБ-группе
И. Ликарчук: не надо дальше насиловать учителя Свободного человека защищать не нужно. Он сам себя защитит. Защищать от насилия нужно прислугу
И. Примаченко: школа должна быть местом, где нет насилия Ни один психически здоровый человек не будет работать там, где ему не обеспечат физическую безопасность
В. Громовой: как цвет чернил влияет на образование Сколько «ледниковых периодов» должно пройти, чтобы появилось образование без приказов?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!