Лилия Гриневич: ключевой фигурой должен быть учитель

Лилия Гриневич предложила 10 направлений изменений, которые по ее мнению являются приоритетными

Лилия Гриневич: ключевой фигурой должен быть учитель

Автор: Лилия Гриневич, глава парламентского Комитета по вопросам науки и образования.

Освіта повинна не лише реагувати на зміни в суспільстві, а завдавати напрямок цих змін на наступні десятиріччя!

Сьогодні на Парламентських слуханнях запропонувала десять напрямків змін, які вважаю пріоритетними:

1) ключовою постаттю реформування шкільної освіти повинен бути вчитель;

2) створення системи освіти впродовж життя;

3) система освіти повинна забезпечувати новий зміст, який базуватиметься на "європейських орієнтирах";

4) збільшення навчального часу для реалізації нового змісту - потрібна дванадцятирічка!;

5) правильний розподіл фінансової відповідальності з чітким визначенням усіх показників освітньої субвенції та витрат, які вона покриває;

6) децентралізація управління і фінансів;

7) створення реального інклюзивного освітнього простору;

8) реалізація права вибору в освіті, збільшення кількості місць в дошкільних закладах за рахунок приватної освіти, в яку мають іти гроші за дитиною;

9) забезпечення розвитку системи зовнішнього і внутрішнього оцінювання якості освіти;

10) створення зв’язку системи освіти і ринку праці через дієву національну рамку кваліфікацій та створення Національного центру професійних кваліфікацій, який займеться розробкою професійних стандартів.

Ми маємо подолати себе, покінчити зі станом двадцятип’ятирічної прокрастинації в освіті. У нас елементарно немає часу. Зараз не час для партійних чи корпоративних чвар. Маємо об'єднатися і не чекати змін, а стати провідниками змін. В цьому бачу сенс нашої спільної роботи сьогодні, завтра і завжди.

Оригінал

Освіта.ua
09.12.2015

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев